November 28, 2022


Skorn’s entire intent appears to be to disgust, annoy, and infuriate the player with his horrific images of fleshly corridors and disturbing biomechanical brutality. By that standard, the game seems to have worked quite a bit – it’s a game that I and my fairly strong reflexology struggled to look at from the very first promo. It’s a hardcore game that delights in its appeal.

Developer Ebb Software says it pulled from the work of Swiss artist HR Giger and Polish painter, photographer and sculptor Zdzisław Beksiński when building part flesh, part machine world – injecting Giger’s biomechanical artistic style into Beksiński’s dystopian surrealism. Composers Billain Aethek and Brian Williams created the soundtrack for Scorn, and it’s really the only thing you’ll hear throughout the runtime as there’s no (no) dialogue about Scorn. Instead, the entire story is told through the game’s environment.

الان العب: معاينة الازدراء – جميلة ، ومزعجة ، وبلا اتجاه نوعا ما

في Scorn ، تلعب كشخص غير مسمى أصبح منعزلاً في مكان مخيف حيث تم الجمع بين الأنسجة الحية اللزجة والأدوات الميكانيكية الملتوية في علاقة غريبة تبدو تكافلية في الطبيعة. هناك بعض لحظات إطلاق النار من منظور الشخص الأول وعناصر من الرعب في Scorn ، لكن اللعبة تركز أكثر على حل الألغاز والاستكشاف ، وليس الحركة أو الخوف.

تتميز لعبة Scorn بأسلوب بصري مذهل – وقد تم التعرف على هذه اللعبة على الفور بالنسبة لي منذ ظهورها الأصلي في عام 2014. إن الطبيعة غير الحية تمامًا ولكن بالتأكيد ليست ميتة لكل شيء ترعى هذا الإحساس الغريب بأن بطل الرواية ليس وحيدًا حقًا. حتى الجدران نفسها تعطي انطباعًا بأنهم ربما يراقبونك ، ويوجهونك نحو شيء غريب وفظيع. يبدو الازدراء وكأنه النوع المفضل لدي من ألعاب الرعب: تجربة ستثير غضبك حقًا ، ولن تحاول أن تجعلك تخاف من مخاوف القفز المتكررة. الجزء المريض من عقلي الذي يحب ألعابًا كهذه لا يمكنه الاكتفاء مما يبدو عليه شكل الازدراء.

يدعم الافتقار إلى الحوار أيضًا الإحساس المقلق بصور سكورن ، ولكن يبدو أنه يساهم بشكل كبير في هدف Ebb Software بأن تكون اللعبة تجربة مبنية بالاكتشاف والاستكشاف بشكل أساسي في الاعتبار. لا يبدو أن هناك أي شخص أو أي شيء في “الازدراء” يخبرك بما يجب أن تفعله أو يعطيك شرحًا مفصلاً لما يحدث – هناك القليل جدًا في طريق أي نوع من الإرشادات. لا يوجد الكثير في طريقة إعداد السرد أيضًا ، لذا فأنت لا تفهم حقًا مكانك أو ما يفترض أن تفعله. عليك أن تكتشف ذلك بنفسك ، وأن تبحث عن طريق للمضي قدمًا من خلال إيجاد حلول للألغاز.

يجب بذل التضحيات.
يجب بذل التضحيات.

أفترض أن الهدف في Scorn هو الهروب أينما كنت – سواء كان ذلك هو الجحيم ، أو كوكب غريب ، أو رؤية مرعبة ، أو أي شيء آخر تمامًا – لكنني حقًا لم أستطع إخبارك إذا كان هذا هو الحال. اللعبة لا تمنحك شيئًا ، بالاعتماد على فضولك الأعمى لتشجيعك على المضي قدمًا.

هذا ليس مفهومًا جديدًا تمامًا. من ألعاب Soulsborne من Software ، ربما تكون بعض الأمثلة الأكثر شهرة للألعاب التي تقدم الكثير من العروض ولا تخبر أبدًا تقريبًا ، حيث تكلف اللاعبين بقضاء عشرات الساعات معًا في تجميع ما حدث قبل بدء القصة وكيف يرتبط ذلك بما حدث. من المفترض أن تفعل بعد ذلك. وهناك الكثير من الأمثلة الأخرى التي يصعب تمييز خطوط السرد فيها – خاصة في وقت مبكر من القصة – مثل Hollow Knight و Inside و The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

ومع ذلك ، قد يكون الازدراء مبهمًا بعض الشيء في سرد ​​القصص وتصميم المستوى. من المؤكد أنه من السابق لأوانه الجزم بذلك. تم عرض GameSpot فقط في القسم الافتتاحي من اللعبة لهذه المعاينة ، لذلك هناك فرصة جيدة لأن تصبح حبكة Scorn وما يفترض أن تفعله للتغلب على اللعبة أكثر تماسكًا في وقت لاحق (نظرًا لأن هذا هو الحال مع الكثير من الألعاب ذات السرد غير الواضح ، أفترض أن هذا صحيح هنا). بغض النظر ، من غير العدل الحكم على المباراة بأكملها بناءً على الدقائق الافتتاحية ، لذلك لن أفعل ذلك.

You need a JavaScript-enabled browser to watch the videos.

13 minutes of exclusive Xbox Series X Scorn

Want us to remember this setting for all of your devices?

Register or login now!

Please use a browser that supports html5 video files to watch the videos.

This video has an invalid file format.

Sorry, but you cannot access this content!

Please enter your date of birth to watch this video

By clicking Enter, you agree to GameSpot’s
Terms of use and privacy policy

But I can criticize what I saw, and that was pretty much a game in which I get confused about what the player is striving for. My biggest problem with that is that it doesn’t exactly convince me of wanting to see more. Maybe I’m just missing a subtle detail or two, but I don’t have any sense that the scorn has a story beyond getting lost in an unsettled world. Ideally, I want a little more, like a puzzle to be solved, a threat of defeat, or a moral to learn. It was granted, contempt could Include any or all of these narrative themes, but the game doesn’t seem to refer to any of them from the start.

So instead, the scorn looks like a showcase for the really annoying world created by Ebb Software. And while this world is interesting and seems interesting enough to explore for a while, I’m not convinced that such a superficial level of curiosity could draw me into a full game. There might be something really cool about scorn, I hope there is, but if it’s there, Ebb Software has done such a good job of hiding it, the studio has effectively prevented me from investing in the game. While the visual and audio elements of the Scorn are incredible, it’s just not enough for me at the moment. I want more narrative flesh on these gross looking bones.

Scorn is set to release for Xbox Series X | S and PC on October 21. The game will also launch on the first day on Xbox Game Pass.

GameSpot may earn a commission from retail offers.

The products discussed here were independently selected by our editors. GameSpot may get a share of the revenue if you buy anything featured on our site.



Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *